Over Recreatieparc

RECREATIEPARC – ONTWERPBUREAU IN LUTJEBROEK

Sinds 2005 is Marleen Reus een van de drijvende krachten van ontwerpbureau Recreatieparc. Vanuit een voormalige bollenschuur in haar geboorteplaats Lutjebroek is ze elke dag opnieuw bezig voor een breed scala aan opdrachtgevers. Met veel enthousiasme stopt ze al haar creativiteit in haar werk.

Tuindersdochter Marleen volgde de HEAO in Amsterdam. Daarna deed ze grafische vormgeving aan de Kunstacademie in Utrecht. Ze begon haar ‘carrière’ als vormgeefster bij de drukkerij waar ze stage liep. Daar raakte ze gegrepen door de ‘magie’ van vierkleurendruk; dat je met maar vier basiskleuren alle kleuren kunt drukken. Vervolgens stapte zij over naar een ontwerpbureau in Amstelveen waar ze de fijne kneepjes van het vak én haar compagnon Maarten leerde kennen.

Samen gingen zij voor een landelijk wervings- en selectiebureau werken om daar alle communicatie uitingen vorm te geven. In 2005 zijn ze ontwerpbureau Recreatieparc gestart.

Jarenlang werkte ze samen met compagnon Maarten Binkhorst aan typische Recreatieparc-producten. In 2023 zijn Maarten en Marleen hun eigen weg ingeslagen en is Marleen het gezicht van Recreatieparc. De samenwerking met haar oorspronkelijke compagnon is echter niet gestopt. Nog steeds zijn ze elkaars sparringpartner.

KAN IK EEN HUISJE HUREN?

Sorry, de naam zet je op het verkeerde been. Recreatieparc is gevestigd op het erf van het oude bollenbedrijf van de vader van Marleen. Het erf bestaat uit veel gras, bomen, bloemen en schuren. Het geheel doet in zijn huidige staat parkachtig aan; alle ruimte om te (re)creëren. En soms komen vrienden er een tentje opzetten.

OPDRACHTGEVERS OVER MARLEEN

“Als geen ander is Marleen in staat om zich in te leven in de belevingswereld van de opdrachtgever. Ze gaat niet over één nacht ijs. Leeft zich in. Zoekt door tot de juiste snaar is gevonden. Dat doet ze op een hele enthousiaste wijze.”

“Voor Marleen is klantcontact heel belangrijk. Maar ze is ook een control-freak. Ze vindt het heerlijk om binnen een huisstijl de grenzen op te zoeken, maar verzint ook graag mooie dingen los van alle kaders. Dat levert vaak hele verrassende producten op.”